Sunday, January 2, 2011

Framtiden?

Frågorna dyker upp med jämna mellanrum, vart vill jag ta vägen? Vad vill jag göra med allt jag har lärt mig? Vilket är det bästa sättet att komma dit? Det är alltid lite läskigt när svaret är ett stort, jag vet inte.

Jag älskar att rita och att illustrera. Jag älskar design. Jag kämpar varje dag för att jag vill utvecklas. Jag ser utvecklingen hela tiden men den är inte snabb nog känner jag. Jag blir så inspirerad av alla duktiga där ute och jag får nästan ont magen för att jag inte har nått dit än.

Jag vill ta språnget, ta mig fram, köra snabbare men det måste ta sin tid. Jag vet att det är meningen att det ska ta tid. Målet i sig är bara en liten del av det hela. Processen och vägen dit är viktigast. Livet levs på vägen till målet, jag vet om det, men ack så frustrerande.

Så jag inga svar, vad innebär framtiden för mig? Jag vill rita och vara kreativ hela dagarna. Men hur kommer jag dit? Svaret är inte så enkelt. Det är verkligen ett äventyr. Det är läskigt, ovist, mörkt men samtidigt så givande, fantastiskt, utmanade och spännande!

Så jag är glad ändå. :D

Jag såg en intervju med Aaron Hartline som jobbar som animatör på pixar. Han sade att det tog 13 år för honom att få ett jobb på pixar. Han sökte och sökte och sökte, (två gånger per år)helt fantastiskt och inspirerande.



No comments:

Post a Comment