Thursday, January 6, 2011

Utmaning antagen!

På sidan sketchoholic har någon utlyst en tävling. Skapa en figur som är en blanding av en bläckfisk, haj och undlat. Jag har antagit utmaningen och här kan ni se figuren bli till steg för steg.

Jag ritade den för hand, skannade in den och öppnade upp den i photoshop
(det ena ögat suddade jag bort)

Jag ska rita mot en mörk bakgrund





Jag påbörjar färgläggningen genom att först och främst måla bastonerna. Vilka områden kommer att ha mörka färger?



Jag väljer två färger, en för skugga och en för ljusa områden. Sedan målar jag skuggorna och de ljusa partierna.



Nu kan jag börja färglägga


Sedan sitter jag med detaljerna, målet är att få min lilla karaktär att poppa upp från bakgrunden.



Klart!!! :D

2 comments:

  1. Hej hej, tack! :D

    Lugnt, oh låter kul! Ska just börja sista terminen på gymnasiet, tekniklinjen med inriktning industridesign. Sen hoppas jag på att jag kommer in på en grafisk designkurs i Australien i höst...

    Bloggen ser jättefin ut!

    God jul och gott nytt år! Jag hoppas att 2011 blir toppen :)

    ReplyDelete
  2. Tack! Vilken är det som du har? :) Åhh ja de verkar underbara <33 Haha jo tyvärr, det känns ju lite väl mycket för en ritplatta. Smakar det så kostar det antar jag...

    Oh gjorde du? Toppen! Har du några allmäna tips? Mm det skulle verkligen vara kul. Ska söka till CATC (http://www.catc.edu.au/) i Sydney tror jag :D

    ReplyDelete