Sunday, January 15, 2012

Arbetsprover till konstfack storytelling-klart!

Jag har nu sökt till konstfacks masterprogram i storytelling. Här är några av mina arbetsprover:

1. Minos mod. Skapandet av en animation: karaktärsutveckling och färgsättning.


Jag har skrivit en berättelse och har påbörjat processen till att ta den från text till animerad film. Det första jag gör är att utforska karaktärerna och prova att färgsätta filmen. Jag dokumenterade arbetet och filmen ser ni här nedan.



En miljöbok som jag gör i samarbete med min kära syster, Anna.
Min tolkning på temat autenticitet: jag tog berättelser från min självbiografiska seriebok, människan har fötter, inte rötter. Nedan är ett av de tre kapitel jag skickade in.

Linn Grebäck och jag gjort en film för drygt ett år sen. Vi kallade den för att drömma.

No comments:

Post a Comment