Friday, January 20, 2012

Ny tävling: Låt mig illustrera din historia

Alla har vi berättelser och historier att berätta. Våra liv är full av de och vi berättar för varandra hela tiden, varje dag. Jag älskar berättelser och är fascinerad över hur mycket en enda bild kan berätta. Därför utlyser jag nu en tävling, om du är intresserad av att berätta din historia, låt mig höra den, kanske kan du få den illustrerad också!

Gör följande:
- Välj en berättelse, vilken som helst...ett barndomsminne, en händelse eller en del av din favoritfilm.

- Berätta den för mig i 6 -10 meningar. Du kan göra det som kommentar till det här inlägget. (Säg till om du inte vill att andra ska se den)

- Tala om för mig vilken känsla du vill väcka.

- Jag ska välja ut tre berättelser som inspirerar mig och illustrera hela berättelsen i en bild, se exempel nedan.

Sista datum för anmälan är 19 Februari.
Vinnare utlyses den 20 Feb
Illustrationerna presenteras den 29 Februari.

Notis: Rättigheterna till alla mina arbeten tillhör mig. Det betyder att du inte får sälja eller använda den i kommersiellt syfte. Du är dock fri att använda illustrationen för personligt bruk. Det betyder även att jag kan använda illustrationen i andra kreativa arbeten och/eller sälja hela eller delar av den vidare om jag skulle vilja det.

p.s För 300 kr kan du få ditt bidrag tryckt på en tshirt/tygväska.


Nedan ser ni exempel på hur jag har illustrerat olika berättelser/känslor:

En dröm om en flicka som flyger över molnen och allt hemskt och äckligt rinner ner i ett enögt monsters gap. Det är någon där som tröstar flickan och runt omkring de är det människor som är uppmuntrande.




Ibland kan det kännas som om det finns för lite utrymme att finnas. De små andningshål som finns tycks bli allt mindre och mindre. Överallt finns det något som händer, människor som tittar på en. För den här personen är allt liv och död. Allting är en ständig strävan att göra andra nöjda.




Den här illustrationen illustrerar ett barndomsminne. Vi var trångbodda i Jordbro, en hel familj i två rum.



I min förra tävling "säg vad jag ska rita så kan du få den på tshirt" vann Jenny Brantholm, se tävlingen på följande länk. Nedan är jennys t-shirt.


No comments:

Post a Comment